Munkatársaknak

Az alábbi szöveg az EPER munkatársainak nyújt segítséget a rádió és platformjai használatához.

Elhangzott műsorod a rádióban (online, FM vagy YouTube) és nem kaptál róla szerződést? Kérünk, jelezd ezt a rádió felelős szerkesztőjénél, mert minden munkatársnak kell szerződést kötnie akkor is, ha munkájáért nem kap anyagi juttatást. Itt olvashatod el a szerződés mintáját. 

 

A stúdió használata

  • Az FM és az mp3 stream az “adásgép”-ről megy.  Ennek a gépnek mindig mennie kell.
  • A stúdióbeszélgetések a “rögzítő gépen” rögzíthetőek. Erről a gépről lehet szövegeket olvasni is. Ez a gép kikapcsolható, – bekapcsolni a stúdió mögött lehet.
  • Az élő videostream (YouTube) adása és stúdókép felvétele a stúdióban lévő gépen történik.
  • Zenét élőben (FM) nem sugárzunk (mert minden zenét külön kellene jelenteni a médiahatóság felé (igy ellenőrzik, betartjuk-e a magyar zenei kvótát), amire nincs adminisztrativ kapacitásunk).

 

Nem stúdiótechnikai jellegű probléma a stúdióban? Beszakadt a plafon? Kilukadt a vizvezeték? Pattog a plafonon a fénycső? Nincs áram? Bedőlt a fal? Behúz a szél? Nem megy a fűtés? Hívd a BTK KIPSZER diszpécser szolgálatot a 2201 vagy 2202 telefonszámon. (A stúdióban lévő tárgyakra nem vonatkozik, csak az egyetem épületéhez tartozó dolgokra).

 

 

 

ID – állomásazonosítók

https://www.dropbox.com/sh/nvhv4tmo23sq2ox/AABTI-KDIM8rpAPZhwQ_IVsva?dl=0

 

Hírek

Itt hallgathatod vissza a legújabb hírműsorunkat

 

Időjárás

Itt hallgathatod vissza a legújabb időjárás-jelentést

 

A műsorok általános szerkezete

A műsorokban törekszünk a sokszínűségre, mind tartalmilag, mind technikailag.
A műsorok elején elhangzik a műsor címe és készítőjének (felelős szerkesztőjének) a neve, a következő formában: “CÍM. XY műsora”. Ez a felkonferálás szerepelhet a műsor előtt, megkezdésekor, vagy megkezdésének a percében valahol.

A műsorok végén a lekonferálás sablonja: “Elhangzott: CÍM. XY műsora. Közreműködött: XY, XY, XY [ha volt ilyen]. Készült az Első Pesti Egyetemi Rádióban, 20XX-ben.” 

A műsor kódolása: 128 kbps sztereó (joint stereo) mp3 vagy 64 kbps monó.

A műsor további tartozékai:

  • Az mp3 fájl tagjei kitöltve (Audacity vagy Winamp segitségével)
  • Ajánló szöveg (lehet a tag comment mezőjében)
  • A műsornak a címe szövegesen
  • Érdemes lehet a műsornak szöveges, szerkesztett, rövid (kb. 1 flekk) változatot is késziteni a honlap számára
  • Ajánló kép az alábbi sablon szerint

 

Kódolások

Embedded Dropbox

Dropboxból lejátszható fájl beillesztése egy oldalra (embedded player): a ?dl=1-et az URL végéről törölni kell, és a http://www.dropbox.com helyett dl.dropbox.com URL-t kell az elején megadni.

https://www.dropbox.com/s/ucgx5wvhvyfn1yg/vilagok_harca.mp3?dl=0

helyett

https://dl.dropbox.com/s/ucgx5wvhvyfn1yg/vilagok_harca.mp3

ami igy jelenik meg:

Embedded Spotify

A Spotify lejátszóban a Spotifyból kicopyzott linkben a %3A stringet :-ra kell (kettőspont) változtatni, ahányszor csak előfordul.

[*spotify id="spotify%3Atrack%3A28DIgd8y7VGMO5IhWIDE40" width="300" height="380" /]

helyett (csillag nélkül)

[*spotify id="spotify:track:28DIgd8y7VGMO5IhWIDE40" width="300" height="380" /]

ami így jelenik meg:

 

 

Példa



 

Embedded Google drive

https://drive.google.com/open?id=XXX

https://drive.google.com/uc?export=download&id=XXX

Szabályok

A médiaszolgáltatásokban az egyes műsorszámokon belül is lehetőség van kereskedelmi közlemények közzétételére, amelynek több formáját nevesíti az Mttv., úgymint a támogatói közlemény vagy éppen a termékmegjelenítés. A kereskedelmi közleményeknek vannak általános minimum szabályaik, amelyeket a sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló 2010. évi CIV. törvény (a továbbiakban: Smtv.) tartalmaz, ezen rendelkezések kötelezőek valamennyi kereskedelmi közleményre. Az Smtv. 20. § (1) bekezdése a felismerhetőség, amíg a (2) bekezdése a megkülönböztethetőség követelményével a kereskedelmi közlemények elválasztásának elvét deklarálja, amelynek tényleges, a közönség által érzékelhető megvalósulására vonatkozó szabályait az Mttv. állapítja meg.
A termékmegjelenítés fogalmát az Mttv. 203. § 68. pontja határozza meg: „Termékmegjelenítés: a kereskedelmi közlemény bármely olyan formája, amely terméket, szolgáltatást, ezek védjegyét vagy ezekre való utalást tartalmaz oly módon, hogy az – fizetés vagy hasonló ellenszolgáltatás ellenében – egy műsorszámban jelenik meg”. A szabályozás értelmében a termékmegjelenítés feltétele a fizetés, vagy más hasonló ellenszolgáltatás ellenében történő közzététel. Amennyiben a Médiaszolgáltató reklámtartalmú információt tesz közzé egy műsorszámban, abban az esetben az Smtv. 20. § (3) bekezdésének a megsértése merülhet fel, amely szerint:
A burkolt kereskedelmi közlemény médiatartalomban történő közzététele tilos.”
A Hatóság a termékmegjelenítés szabályainak betartását folyamatosan ellenőrzi az egyes médiaszolgáltatók, így a közösségi médiaszolgáltatók műsoraiban is. Például az Mttv. 31. § (1) bekezdés b) és c) pontjait, amelyek szerint a termékmegjelenítést tartalmazó műsorszámok közvetlenül nem hívhatnak fel áru megvásárlására (szolgáltatás igénybevételére), illetve nem adhatnak a műsorszám tartalmából nem következő indokolatlan hangsúlyt a megjelenített terméknek (szolgáltatásnak). A Hatóság utal a Médiatanács 1048/2011. (VII. 19.) számú határozatával elfogadott és a Médiatanács 1151/2011. (IX. 1.) számú határozatával módosított a termékmegjelenítés szabályainak alkalmazásáról szóló médiatanácsi ajánlásra, amely támpontot nyújt a termékmegjelenítés alkalmazásához.
A törvényi szabályozás alapján a különböző kereskedelmi közleményekre eltérő szabályok vonatkoznak, ezeket az Smtv. és az Mttv. határozza meg. Az, hogy egy adott műsorszámban milyen módon jeleníthető meg egy termék/szolgáltatás, az jelentős mértékben függ attól, hogy a népszerűsíteni kívánt tartalmat mely kereskedelmi közlemény keretein belül teszi közzé a médiaszolgáltató.
A Hatóság jogszabályi rendelkezések alapján kialakított gyakorlatára, valamint az egyedi ügyekben meghozott döntéseire vonatkozó információkat a http://nmhh.hu/ oldalon találhat.

Reklámok
%d blogger ezt kedveli: